画家の独り言

画家目線の独り言です。

マジで冷汗 / I really broke into a cold sweat

僕には大学時代に大変お世話になった先生がおりました。

 

僕が絵の道に進んでから10年間、作品に対して何も語ることなく、ただ作品を買い続けてくれた人です。

 

そんな先生が亡くなられる一か月前に、「俺を描いてくれ」と直接依頼されたのです。

 

進捗状況を報告がてら、毎日お見舞いに通うこと一か月。

 

命日となるその日、一緒に見舞いに訪れた先輩と飲んでいました。

 

その帰りの電車でついウトウトと…。

 

ハッとして目が覚めた時、乗り換えるべき駅だと勘違いして飛び下りたものの、遺影は電車の中。

 

「やってもうたっ!」

 

結果的には手元に戻ってきましたが、なんとも心臓に悪い出来事でした。

 

 

~I really broke into a cold sweat~


I had a teacher who took care of me the most in my university days.

He had bought my paintings without saying a word for 10 years since I went into painting.

About one month before the teacher passed away, I was directly asked to paint his portrait.

Since I visited him in the hospital every day, I showed him the progress.


At the day which became anniversary of his death, I was drinking with a senior visited him together.

 
And I was dozing off on the train home.


When I woke up with a start, I jumped off the train.  


Because I thought the station was my station.

 

But the remains was still in the train.

 

“I blew it!”


As a result, I got it back.  But it was a bad event for my heart.